Bedrijfsprofiel

Management

  • Thomas Stirnimann, Chief Executive Officer (CEO)
  • Marcello Bologna, Chief Financial Officer (CFO)
  • Roger Müller, Chief Procurement Officer (CPO)
  • Jörg Herrmann, Chief Operating Officer (COO) 

Geschiedenis

1965
Swiss Chalet wordt in Londen door de beide Zwitserse pioniers in toerisme, Bruno Franzen en Werner Frey, opgericht.

1966
De eerste buitenlandse vestiging in Amstelveen (Anneke Vonk).

1969
Het elektronische reserveringssysteem wordt gekoppeld aan IBM rekencentrum in Basel (ponskaarten).

1970
Interhome wordt opgericht om buitenlandse bestemmingen aan te bieden.

1975-77
De beide ondernemingen fuseren tot Swiss Chalets-Interhome, met 105 medewerkers in 16 kantoren.

1977
De onderneming wordt omgedoopt tot Interhome.

1980
Interhome voert als pionier in de toeristensector een elektronisch-reserveringssysteem in en is nu online verbonden met alle buitenlandse vestigingen.

1986
De brochure verschijnt in een oplage van 2 miljoen exemplaren, in 8 talen en gedistribueerd in 12 landen.

1989
Hotelplan, de op één na grootste Zwitserse reisorganisatie en dochter van Migros, neemt Interhome over.

1995
Het aanbod van Interhome is intussen uitgegroeid tot 75.000 bedden in 11 landen – nu ook in Duitsland, Tsjechië en Polen.

1998
Als een der eerste in de branche gaat Interhome online en kan men naast het vinden van informatie, ook brochures online bestellen en zijn vanaf 1999 online boekingen mogelijk.

2000
Het Interhome-netwerk omvat onderhand 75 lokale kantoren en 30 partners, zodat wij onze cliënten ter plaatse een betere service kunnen bieden.

2003
Interhome verhuist naar het kantoor van Hotelplan om zo van een gemeenschappelijke infrastructuur te kunnen profiteren.

2005
Simon Lehman wordt de nieuwe CEO van Interhome.

2006
Met het nieuw ingevoerde 1-to-1-systeem kan Interhome haar cliënten een nog individueler aanbod doen en een betere service garanderen. Elke cliënt wordt beschouwd als gast.

De specialisten op het gebied van vakantiewoningen Casa Club, Frances Villas en Solemar worden in de portfolio geïntegreerd. Interhome vergroot daarmee haar aanbod aan exclusieve villa’s in Toscane en de Provence.

2007
De website wordt geheel vernieuwd, zodat u uw droomvakantie nog sneller en eenvoudiger kunt boeken. Bovendien wordt de website met veel tips, aanvullende informatie en serviceaanbod uitgebreid!

Interhome is nu in bijna alle landen van Europa vertegenwoordigd, waaronder Rusland en Kroatië. Ook zijn er samenwerkingsverbanden aangegaan met sterke partners in Denemarken, België en Nederland.

2008
Interhome gaat een partnerschap aan met ResortQuest in de USA en met Lomarengas in Finland en breidt daarmee haar portfolio uit.

Per 1 maart heeft Interhome een complete ‘rebranding’ ondergaan. Het oude logo wijkt voor een nieuw, modern en dynamisch beeldmerk, met daarin echter - als voorheen - de Interhome-‘bird’.

Per 1 april wordt VACANDO gelanceerd – een platvorm voor de ongeorganiseerde markt.

2009
De Indische markt wordt ontsloten: in India wordt een Interhome sales office geopend.

Interhome is een strategisch partnerschap met Zwitserland Toerisme aangegaan om de internationale positie van Zwitserland als toeristisch topmerk te verstevigen.

2010
Totaal herontwerp van de webpagina en start genavigeerd zoeken. Nieuwe bestemmingen: Marokko en El Gouna/Egypte.

2011
Overname van de Duitse marktleider Inter Chalet in 2013. Nieuwe bestemmingen: Israël en Cyprus toegevoegd.

2012
Exclusieve samenwerking met TripAdvisor, ’s werelds grootste reissite.

2013
Het nieuwe boekingssysteem krijgt een gouden plak in de categorie 'Usability' en zilver in Business Efficiency' als beste van de Swiss Web Awards.

Interhome werd online portal test winnaar in de Stiftung warentest. Doorslaggevend is de zoekmachine die erg overzichtelijk en gedetailleerd is.

De eerste vakantiehuizen specialist in een Duits sprekende wereld met een app voor de iPad die u voorziet van een uitgebreide keuze uit verschillende vakantiehuizen en apartementen.

2014
Koni Iten neemt het stuur over als CEO. Het bedrijf bereikt onder zijn leiding topresultaten.
Tevens is het eiland Mauritius sinds dit jaar toegevoegd als nieuwe bestemming.

2015
Interhome viert dit jaar haar 50-jarig bestaan. Wederom een succesvol jaar sinds de geïntroduceerde nieuwe aanpak in 2014.

2016
Interhome blijft aan de weg timmeren. Voor het eerst in ons bestaan heeft ons bedrijf meer dan 660.000 gasten voorzien van hun ideale vakantiehuis. De omzet steeg naar CHF186.6 Miljoen.

2017
Interhome en zusteronderneming Inter Chalet komen op managementniveau dichter bij elkaar en gaan steeds beter samenwerken. Koni Iten gaat met pensioen en Thomas Stirnimann, CEO Hotelplan Groep, neemt de CEO-taken tijdelijk over. Het aantal gasten van Interhome is gestegen met 5% tot 695.000.